środa, 15 maja 2013

Trawnik z siewu czy z rolki

trawnik z siewu


Trawa zasiana, z niecierpliwością oczekuję pierwszego koszenia. Zanim podjąłem decyzję, że zastosuję trawnik z siewu w ogrodzie przeanalizowałem wszystkie za i przeciw. Brałem oczywiście pod uwagę modny w ostatnim czasie trawnik z rolki,
ale ostatecznie z niego zrezygnowałem. Co zaważyło?
Przede wszystkim cena. Przeczytałem wiele fascynujących artykułów o zaletach trawnika z rolki, każdy kolejny zachwalał produkt jak umiał najlepiej, jednak
ja pozostawałem nieugięty, z prostego powodu, może szybki i prosty to sposób, ale zbyt drogi. Wypunktowałem wady trawnika z rolki, które ostatecznie pomogły mi podjąć decyzję.

Wady trawnika z rolki:

  • wysoka cena
  • darń musi być szybko rozłożona, ponieważ po dwóch dniach zaczyna żółknąć
  • układanie darni nie jest tak prostym zabiegiem, wymaga wiedzy, zręczności i siły
  • wymaga przygotowania równomiernego podłoża i dobrej gleby. Nie mamy gwarancji, że trawnik z rolki przyjmie się na każdym podłożu
  • najmniejszy błąd popełniony podczas pielęgnacji trawnika tuż po rozłożeniu darni, negatywnie wpłynie na jego wygląd
  • nie mamy wpływu na gatunki trawy tworzące darń, tę decyzję podejmuje za nas producent

trawnik

Zalety trawnika z siewu, które mnie przekonały:


  • mniejsze koszty
  • łatwe zakładanie trawników, nawet tych o skomplikowanym kształcie
  • różnorodność nasion traw
  • trawnik ukorzenia się i wiąże bezpośrednio z podłożem

    Jeśli macie inne zdanie na temat trawnika z rolki i siewu, zapraszam do wymiany zdań w komentarzach. Podzielcie się swoim doświadczeniem. 

3 komentarze:

  1. Gdybym musiał wybierać między trawą z rolki czy z siewu na pewno postąpiłbym tak jak pan. Dużo prostszym, a przede wszystkim dużo tańszym sposobem jest trawnik z siewu. Wybierając ten sposób mamy także mniejsze ryzyko niepowodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkowicie się z Panem zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń