piątek, 8 lutego 2013

Myślę, tworzę, przyjdzie czas na działanie

 
Ogród - wymarzony projekt


Witam wszystkich
Pewnie zastanawiacie się jaki pomysł narodził się w mojej głowie od ostatniego wpisu. Przez jakiś czas byłem nieobecny, ale to dowód na to, że intensywnie myślałem, przeglądałem zdjęcia ogrodów i konfrontowałem je z moimi
oczekiwaniami. Dodatkowo motywowała mnie pogoda, gdy spoglądałem przez okno i widziałem jak trawa wygrywa walkę ze śniegiem, zrzucając jego jarzmo, tworzyłem wizję soczystego trawnika. Dziś mój entuzjazm został brutalnie stłamszony, moja wizja pogrzebana w zaspie śniegu. No cóż, natura bywa bezwzględna... pewnie każe mnie za zbyt rozbujałą wyobraźnię.

Przemyślenia


Pocieszające jest jednak to, że zima zbliża się ku końcowi. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że to mimo wszystko dobry czas na gromadzenie pomysłów na ogród. Początkowo mój plan był następujący: przejrzę książki i pisma ogrodnicze, ale doszedłem do wniosku, że skoro uważam się za człowieka postępowego posłużę się „elektroniczną księgą mądrości”, dlatego uruchomiłem komputer i spędziłem kilka godzin w poszukiwaniu fachowych porad i ciekawych zdjęć. Mógłbym szukać inspiracji w ogrodach znajomych, sąsiadów, ale nie chcę stworzyć kopii, a oryginalny ogród, który zachwyci innych, a przede wszystkim pozwoli mi poczuć się twórcą.

Pierwsza wizja


Muszę Was jednak rozczarować, nie mam jeszcze gotowego rozwiązania, ale jak wiecie wielkie rzeczy nie powstają spontanicznie, potrzebują czasu. Mój projekt będzie powstawał powoli, ale każdy jego szczegół zostanie dopieszczony. Zebrane zdjęcia uświadomiły mi o jakim ogrodzie marzę, o takim, który będzie połączeniem tradycyjnej formy (duża ilość zieleni) z nowoczesnym stylem. W ten sposób połączę swój plan z projektem żony i uniknę kłopotów. Byście mogli zrozumieć, o czym piszę, poniżej przestawiam zdjęcia, które szczególnie przykuły moją uwagę. 

Projekt ogrodu

Projekt ogrodu

Projekt ogrodu

Projekt ogrodu

Projekt ogrodu

Projekt ogrodu




5 komentarzy:

  1. Witam,
    trzeci odpada w przedbiegach! Gdzie tu miejsce na zieleń? ...jak salon wygląda...
    Za to ten pierwszy...marzenie..żebym tylko miał tyle miejsca... :(
    To ostatnie zdjęcie bardzo mnie zainspirowało, to coś dla mnie... tyle przestrzeni znajdę:)
    Chyba będą tu do Pana zaglądał częściej...oczekując dla siebie kolejnych inspiracji.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do trzeciego zdjęcia po części zgadzam się Cezary z Twoją opinią. Przypomina salon, bardzo mi się podoba, ale brakuje zieleni, która jest podstawą w ogrodzie. Jak pisałem w tym artykule chciałbym połączyć wygodę z naturą. Też jest pod dużym wrażeniem pierwszego ogrodu, wygląda jak z bajki. Pozdrawiam i zapraszam do śledzenia moich wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śledzę, śledzę tak jak obiecałem.
    Jak tak patrzę na to pierwsze zdjęcie to aż się prosi, żeby umieścić tam basen...wyobraź sobie tyle pięknego terenu...można wspaniale zagospodarować...basen ogrodowy to świetna opcja wypoczynku...a jest teraz tyle różnych możliwości i aranżacji z basenem ogrodowym. W necie aż pełno od tego. Jeśli tylko masz u siebie na tyle miejsca, głęboko sie zastanów nad mini kąpieliskiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałem nad tym, super sprawa. Jednak koszty, zarówno jego wybudowania, jak i utrzymania nieco ostudziły mój zapał. Ponadto mój ogród nie jest na tyle duży, basen zająłby jego większą część, a nie chciałbym rezygnować z roślinności na rzecz kafelków:)
    Myślę też, że w naszym klimacie basen się nie sprawdza, chyba że kryty, ale w ogrodzie to mija się z celem. Oczywiście nie odradzam, to tylko moje skromne zdanie :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie właściwy plan na nasz ogród jest czymś ważnym i ja również niedawno zdecydowałem się na to aby posiadać fajne budowle ogrodowe. Bez najmniejszego problemu mogłem je dostać w https://ogrodolandia.pl/budowle-ogrodowe i uważam, ze to był oczywiście właściwy wybór.

    OdpowiedzUsuń